Muzikál jsem viděla mnohokrát, v různých obsazeních.
Při každé návštěvě v něm nadšeně objevuji něco, co mi dosud unikalo.
Je velmi bohatý hudbou Karla Svobody,
texty Zdeňka Borovce, choreografií Richarda Hese, scénou Daniela Dvořáka, kostýmy Teodora
a Jana Pištěkových a samozřejmě výbornými výkony zpěváků a tanečníků.
Režie muzikálu se ujal přední (česko) slovenský režisér Jozef Bednárik.
Vzpomínám si na jeho krásný výrok z tiskovky v roce 2000:
"Čo sa nepodarí
mi, zachráni Svobodova famozná muzika,
Hesova vynikajúca choreografia a výkony celého súboru" :-)
|
Osoby a obsazení 15. června ( a mé čistě subjektivní laické srovnávání):
Edmond Dantes - vězeň, hrabě Monte Cristo: Daniel Hůlka. Viděla jsem i alternaci
Mariana Vojtka. Bylo na něm vidět, že to, co Dan uzpívá "jen tak", zvládá Marian
s velkým vypětím sil. V programu se píše, že roli má nastudovánu i Jaromír Adamec.
Edmond Dantes - námořník: Radim Schwab. Alternuje ho Ernesto Čekan. Oba jsou
prima. Mně osobně se o něco více líbil Ernesto.
Mercedes: Leona Machálková. Střídá se s Vandou Konečnou. Obě zpívají dobře,
ale dávám přednost Vandě, její hlas je měkčí, ženštější.
Abbé Fária: Karel Černoch, "druhého" Fáriu zpívá Josef Zíma, který
mě velmi příjemně překvapil.
Danglars: Jiří Korn. Byl a je úžasný. To se musí vidět a slyšet. Alternuje
jej Ota Baláž. Ač se snaží, je vidět, že Jirka nasadil vysokou laťku.
Morcerf: Tomáš Bartůněk. Skvělý výkon. Střídá jej Jaromír Adamec - na jevišti
podobný typ jako Dan Hůlka podobný na pohled a také podobný krásný hlas. Chtěla bych Jaromíra
někdy zažít v titulní roli.
Albert (syn Mercedes a Morcefa): Roman Vojtek, alternace. První alternaci
zpívá Bohuš Matuš a je vynikající.
Haydée: Zuza, alternace, je dobrá. Iveta Bartošová rovněž.
Hospodská, později paní Danglarsová: Hana Křížková, úžasná. Taky se musí vidět
a slyšet naživo. Viděla jsem i alternaci Nadi Wepperové. Naďa zpívá výborně, ale
není ji dán strhující temperament Hanky.
Otec Dantes: Karel Fiala. Zpívá pořád stejně dobře jako v době, kdy hrál
Limonádového Joea. Alternuje ho Pavel Towen Veselý.
Tanečník Čas, postavička, která nás provází celým dějem: tentokrát Jurij Kolva.
Výborný výkon. Měla jsem příležitost vidět i další dva jeho kolegy. Výkon proklamovaného
Yemiho A. D. mne zklamal. Ale velmi mě zaujal Vladimír Hub,
tančil krásně, lehoučce jako nějaký skřítek.
Na závěr jubilejního představení přišli na pódium mediální zástupce muzikálu
Tomáš Matějovský a tvůrci muzikálu Karel Svoboda, Richard
Hes (má ale, jak sám říkal, zakázáno od jisté doby hovořit k publiku Monte Crista:). Člověk, který
stvořil libreto a texty, pan Zdeněk Borovec, bohužel už mezi nás nikdy nepřijde.
Dozvěděli jsme se, že Monte Crista čeká v příští sezóně, která začína v září, již jen
čtyřicet čtyři repríz. A bude na chvíli vystřídán nezapomenutelným muzikálem
Dracula! - potěšující zpráva pro všechny milovníky Draculy, pro které je Dracula nesmrtelný!
Byl vylosován jeden šťastný divák, který si odnesl dva dárkové balíčky.
No, vzhledem k tomu, ze to bylo slavnostní představení, očekávala jsem nějaké zajímavé
netradiční zakončení. Zvlášť, když před začátkem druhého dějství se začali do publika
trousit představítelé hlavních rolí, kteří zrovna v tomto představení nehráli. Ale jak se
přitrousili tak se i odtrousili:(.
Přídavek byl také velmi skromný. Stejný jako při každém představení. Karel Černoch jej trochu
oživil parafrází na text z árie Souboj. Zapěl "Člověče nechej osudu, ať soudí naše
činy. Dan Hůlka se oženil a jede na prázdniny".:)
|
V představení tančila Libuše Haraštová-Hůlková. Všimla jsem jí i na mnoha předchozích
představeních a ač tančila v komparsu, něčím mne už dříve zaujala. Asi svým přirozeným
temperamentem a chutí, s jakou tančí. Teď jsem ji, už jako paní Hůlkovou, potkala i v jiných
rolích - jako elegantní mladou dámu na Královnách popu v opeře a také v úplném civilu
po tomto představení Monte Crista. Nemohu se ubránit sdělení, že paní Libuše je velmi sympatická
mladá žena a že jí i Danovi moc přeji na společné cestě životem jen to nejlepší.
|